Wednesday, May 27, 2009

PATUTLAH DIPANGGIL MONYET!...

Satu hari saya baca news. Terharu tengok kes rogol. Yang dirogol bukan lelaki, yang merogol itu lelaki. sudahlah tua, dah dekat nak mampus sudah. Terlebih betul sudahhhhh...

Monyet pun "merogol" pisang orang tapi mereka kalau makan masih ada adat kesusilaan mengikut tradisi monyet! Mereka pandai tarik nafas sebelum makan. Pandai kupas sebelum makan. Lelaki perogol? Rogol terussss sampai nak membunuh pun ada. Monyet? Mana ada monyet gigit batang pisang yang dia ambil buahnya.

Berdasarkan analogi di atas, izinkan saya mengelar lelaki ADALAH MONYET! Bahkan lebih dajal, lebih jajal, lebih khianat daripada sekalian monyet-monyet yang ada di maya pada ini!

Melati sedang bersedih bukan sedang "bermarah". Jadi melati tak kuasa nak main kata-kata berbunga-bunga, takut pula didatangi monyet meminta bunga. Buat apa diberi bunga kepada monyet? Bak kata pepatah - "UMPAMA MONYET MENDAPAT BUNGA".

Cukuplah untuk tatapan para monyet.
Tata..tatata...jumpa lagi MOOOO...NYETTTT...

6 comments:

  1. Aina, opipit ko diri gima melati (rajin sudah buat entry). Awasi nogi bo (baguslah tu). ;)

    Ee... kalau yang perogol tu melati, itu bukan lagi monyet tu. Itu sudah kira tahap jembalang.

    Nota: Tapi yang bikin gawat ni kes, ada juga wanita2 yang sengaja minta dirogol. Kwang.. kwang.. kwang..

    ReplyDelete
  2. susila macam mana pun monyet makan pisang, inda bagus juga 'rogol' kebun orang. Manusia, semua ada potensi rosak susila walaupn tidak bercakap soal rogol.

    Apa pn, isu yg dibawa oleh melati perlu mendapat sokongan. Panas2 juga... fikir tetap fikir. Ambil yang baik, iktiarkan kebaikan. Kupas jangan tak kupas melati.. (bukan kupas kulit pisang... kupas isu) hehe

    ReplyDelete
  3. SAYA SOKONG BLOG NI TERUS DITERUSKAN!!

    ReplyDelete
  4. masa2 tension best juga tengo2 blog ni.. teringat ada seorg awek d kampung kawan saya, kawan cakap "jgn main2 dgn awek tu klu mabuk pandai rogol lelaki".. tapi tida penah masuk news pun.. sempat juga sya berkenalan, dia minta belanja minum (kebiasaan saya belanja kawan2) kemudian saya pergi takut lain jadinya teringat akan pesan kawan saya.. apapun ini sekadar cerita dari kawan dan saya tida bole jadi saksi tentang hal tersebut..

    ReplyDelete
  5. Tak tau lak monyet ni........memang monyet. Jangan jadi monyet sudahlah. biar monyet terus menjadi monyet.

    ReplyDelete