Tuesday, January 6, 2009

LELAKI BIASANYA TIDAK SABAR...

Hai lelaki...lelaki...
Belum seminggu melati tak post aapa-apa, sudah ada 2,3 monyet hantar e-mail, tanya kenapa melati membisu. Rindu dengan melati konon! Malas arrr nak layan-layan.

Okay laa...melati tulis lagi pasal lelaki.
Di mata melati, kaum lelaki ini kebanyakannya tidak kesabaran. Marah dikata tidak sabar? Kalau marah dah sah lelaki memang tidak sabar sebab yang cepat marah ini juga kaum lelaki!
Dan yang banyak e-mail minta melati menulis lagi bukannya followers kalangan wanita. Bukan aragangtandek, bukan mawar....semuanya lelaki, kalau bukan lelaki tentu kalangan monyet.

Melati bukan keabisan modal pasal lelaki. Setakat modal, huhhh...berlambak-lambak dalam diari. Dari start buka mata sampai tutup mata, banyak kisah buruk lelaki yang melati jumpa sehari-harian. di Ofis, di cafe, di jalan raya, di kompleks beli belah, di warung, di restoran....sampai tak larat nak tulis!

Melati menghilang diri sebentar sebab melati jalan-jalan makan angin, cari makan, tengok lelaki khawin...tengok lelaki berbini dua! Panas betul Melati tengok kawan karib melati khawin dengan seorang lelaki yang dah kira ambang pencen. Nak kata kaya macam Datuk K, tidak juga . Nak kata lawa macam Yusuf Haslam jauh sekali. Emmm,,,rasa-rasanya lawa lagi gambar salah seorang follower Melati...

Aduhaiii....lelaki memang tak sabar. Agaknya si tua bangka tu tak sabar nak khawin muda sebab takut MATI tak lama lagi!

SAH! LELAKI TIDAK SABARRR...

16 comments:

  1. Emmmmm...apa mau cakap ah?
    Kadang-kadang lelaki dan perempuan ni 2x5 juga.

    Jgn selalu makin angin melati...nanti perut kembung...hehehheee;)(gurau2 saja kio)

    ReplyDelete
  2. nda pa bah... melati tau jga baitu mana lelaki mana munyit pasal dia byk xperience. jadi mana2 lelaki yang rasa dia bukan gobuk ka, kogiw ka, kalawot ka inda perlu la gelisah hehehee. baca jak pa melati tulis boh.

    ReplyDelete
  3. Heheheheee...Setuju betul aku sama kau Yu$.

    ReplyDelete
  4. YA.. biasanya lelaki tidak sabar...lawan kepada tidak sabar ialah sabar... jadi masih ada yg tetap sabar sungguh pun sabarnya itu hanya untuk dirinya sendiri...

    takkan la bila ada kriteria mcm Datuk K atau selawa Yusof Haslam, baru nak iktiraf boleh berbini dua... kaya atau lawa/hensem itu bukan 'passport' berbini dua. lain la kalau ada yang sudi menjadi org ke-dua. ke-tiga dan seterusnya dalam hidup lelaki kaya dan hensem..

    Apapun kalau kita jumpa dengan lelaki yg tidak sabar, ketidaksabaran la yang akan dihadapi.. kalau jumpa lelaki sabar, kesabaran juga la yang akan dimiliki...

    hakikatnya, bila kita memilih untuk berteguh hati memilih lelaki/perempuan dalam hidup, sabar dan tidak sabar dua perkara yang menentukan sejauh mana kita tahu membawa diri sama ada sebagai isteri atau suami...

    ReplyDelete
  5. waww..kagum sy baca apa melati tulis psl lelaki. Tau kenapa?sbb melati bercakap tanpa ada perasaan...pada pandangan melati dunia dia saja yang sangat baik sebagai sorang bunga yang kembang di taman, wangi semerbak tanpa pikir dia satu masa akan layu....tanpa memikirkan yang dia adalah sumber pendebungaan pada kelopak2 bunga yang lain...
    Tapi apa pun sy setuju pada Yu$ kerana siapa rasa diri dia bukan gobuk ka? karaK ka? atau kogiu ka?tdk perlu marah apa yg c melati ni cakap...layan jak dia punya perasaan tu haha...
    Lg satu pulak...lupa, pada melati Datuk K dan Yusuf Haslam tu hensom dan kaya sangat?haha maybe kalu Datuk K atau Yusuf Haslam pikat c melati ni rasa nya dia jadi org ke empat pun boleh juga kali kan?haha....

    ReplyDelete
  6. bah kah melati...semua komen-komen lelaki2 diatas dan yang ini...nampaknya menunjukkan ciri-ciri orang miskin harta tapi kaya jiwa. Kami bukan Datuk bukan juga yusuf yang dimaksudkan tapi...hehehe..

    ReplyDelete
  7. Lm...jangan2 ko atau si muss atau si yus yang dimaksudkan si melati sebagai lelaki hensem. ayatmu itu bah yang alalalala...adui dogo!

    ReplyDelete
  8. SANGURU... lelaki hensem tu bukan saya... komen melati duka sudah pun ada sebelum saya jadi follower... so dengan sendiri saya 'hilang kelayakan' utk pujian itu...

    Lagipun siapa juga seorang lelaki bernama LM utk pujian sebegitu...

    ReplyDelete
  9. adedehhh..ini barulah bikin KO..hahaha sabar sija kepada lelaki yang "berkenaan"...

    ReplyDelete
  10. Baaaa Kaaaaa.... Si Raja Kumbang sudah masuk.. Ingat pulak aku pepatah "bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor.." Kumbang mewakili lelaki, jadi kalau raja kumbang Raja Lelaki la ni kali.. Baa Melati nda' lagi ko berduka ni kali.. Tukar pigi Melati Ceria la ini..

    Lelaki tidak sabar pasal apa itu??

    Aik.. Siapa yang hansem tu ah.. Sanguru pun apa kurangnya bah.. Mantain lagi macam umur 20an bah.. Mungkin saya?? Tapi umur masih muda berbanding Kak Melati ni bah sigu. Mungkin Bro Yu$ kali, tapi dia punya gambar inda' berapa jelas bah, mungkin Bro LM laini.. Hehe... Tepat ka jangkaan ku Kak Melati Duka??hehehe.. Jangan marah..

    Bro LM jangan ko merendah diri betul bah.. Hehe..

    ReplyDelete
  11. adehhh tuan..

    jan ko begitu ba... hehe. belum sya jadi follower melati duka, ada sudah entry dia yg ini. Baru ja sya follow dia kamarin pagi (7hb). Entry dia 6hb lagi.. so, im not the one.
    senyum2 ja si melati duka, follower dia berteka-teki... lagi satu mind game dia menjadi... melati ni agak bijak juga kalau soal memangkin perasaan lelaki..

    Modus operandi dia sudah bermula mangkali... hehe

    ReplyDelete
  12. ADEHHHH....terlupa kita sama abang yang pakai songkok. Mungkinkah? (jgn marah ya abang pakai songkok...)

    ReplyDelete
  13. wah macam ada problem ni..hmmm .. (sambil berfikir):P

    ReplyDelete
  14. pendek cerita si Melati Duka ini sdh menopose bah aiso noh waig dusun bilang -:), ko bawa mengucap bah Melati Duka!

    ReplyDelete