Sunday, December 28, 2008

LELAKI YANG SANGAT AKU MELUAT

Pernah dengar pepatah berbunyi : hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong?
Aku bukan setakat dengar bahkan jumpa sudah lelaki yang hidung memang penyek tapi mengaku dan merasa dirinya macam John Travolta!

BUAYA BETUL!
Ini lelaki kerja sebelah ofis kami. Tiap pagi selalu dia intai-intai aku dan kawan-kawan sejantinaku yang lawa-lawa. Ucap "gud morninglah", salamlah...
NGORAT LA TU! APA LAGI?

Tadi pagipun nyakat aku lagi.
Untung ngm-ngam ada bos kami yang macho.
HAMPIR-HAMPIR AKU PELUK BOS, MAU KASI TENGOK SAMA ITU BUAYA
kasi sakit-sakit hatinya.
TAPI....nanti aku pula dikata "POMPUAN MIANG"!
HE...he...heee.....

7 comments:

  1. hmmm... jan bah ko ckp mcm tu, kesian ag muslihat. lagi pun kira diskriminasi suda ko kpd mereka yg hidung pesek wpun dorg mungkin inda pun pangurat hehehe. Hati2 ki, nanti ko kana pugai balabak. Tarajun dari tingkap tu kalau kana. Hehee...

    ReplyDelete
  2. kana pugai ka aiso.. adehh...

    sya selalu juga dengar cakap orang tua-tua, dulu-dulu lagi.. diorg bilang pugai sangat mujarab dan terjadi sekelip mata kepada orang yg sangat 'keras' dan melampau layanannya kepada lelaki..

    sebab itu mau juga saya bagi pandangan, kalau kita tidak suka kepada sesiapa, tolak la dengan cara yg baik.

    ada sedikit 'teguran' saya kepada melati duka. hehe.. kalau mau 'sakit hati'kan sang buaya tu, tidak perlu peluk 'buaya' lain... buaya2 lain pakat ketawa ja tu. mujur tidak juga ko buat... sebabnya..

    1. melatiduka membangkitkan naluri buaya bos tu
    2. melati duka mcm yg ko cakap, nanti kena cop yg bukan-bukan

    Jadi la diri anda sendiri, menjadi sehalus wanita bukan sebab itu untuk lelaki tetapi untuk diri anda sendiri. :)

    ReplyDelete
  3. Saya sangat setuju tindakan cik melati hentam leleki pesek hidung yang mengaku John Travolta dan suka ngusik ku hawa! Diorang tak patut menyamar. Abg lainlah, cewek-cewek yang gelar abg mcm John Travolta. Tapi itu tahun awal 80-an laa....sekarang staf-staf pompuan muda di ofis panggil saya ...mcm hero James Bond 007...dah berumur tapiii...alalalala...so, teruskan kutuk lelaki-lelaki tidak bermoral itu...kalau perlu bantuan abang awang...bila-bila!

    ReplyDelete
  4. aii bilang lelaki=munyit=penipu etc...tapi mo jga hampir tapaluk boss..sorry main2

    ReplyDelete
  5. hidung pesek yg "flat nose" kei2.uii tagap tu klu macam John Travolta

    ReplyDelete
  6. wuina... little mike. ko pandai ka? bagi2 eh

    ReplyDelete
  7. Hehe'' yus.. inda aku tau-tau pasal pugai-memugai nie. Nampak tu minyak pun teda pernah. lagikan pandai. selalu dingar cerita la. tu pun dikisah-kisahkan org...

    mcm berminat ko nie yus.. hehe

    ReplyDelete