Sunday, December 21, 2008

SIAPA ITU "LELAKI"???....

Aku dan kekawan sejantina di ofis selalu mengumpat lelaki! Macam-macam definisi kami tentang lelaki. ada yang kata lelaki itu sejenis haiwan ciptaan Tuhan yang BERNAFSU SANGAT BESAR DAN SANGGUP TELAN APA SAJA...terutamanya HAIWAN BERNAMA PEREMPUAN!

Tapi kami akhirnya sepakat mengatakan bahawa LELAKI adalah:

L = LELAH
E = ENGKAU
L = LEMAS
A = ANDA
K = KALAU
I = IKUT ->->-> LELAKI! (terutama laki orang!)

Bye...jangan marahhh....
cup! ahhhhhh....

11 comments:

  1. salam...aik... macam kecewa nampak..Hehehe... apa2 pn salam perkenalan.. Ni orang daerah mana ni???? KM juga kah?? selamat memblog..

    ReplyDelete
  2. dulu i orang KM, sekarang dah jadi warga KK. adik jangan jadi monyet ya. bikin panas hati betul kaum monyet ni...

    ReplyDelete
  3. Ni... kira kak2 aku la ni yek.. Hihihi.. Saya manusia jugak bah ni.. Manusia manusia lah monyet monyet lah.. Hehehe..

    Yaaa... memang zaman sekarang ni macam2 karenah manusia yang kita jumpa... Macam2 jenis manusia.. Malah ada yang lebih teruk dari binatang...

    Harapan saya agar Kak2 jgn putus harapan dengan lelaki. Kak2 tidak akan wujud kalau tidak kerana lelaki.. Percayalah bahawa bukan semua lelaki seperti monyet yang kak2 sangkakan... Dan harus diketahui juga bahawa bukan semua monyet buruk perangai.. Monyet pun ada juga betina dan jantannya.. Janganlah kak2 menyalahkan 100% pada semua kaum lelaki.. Kalau pun ada yang jahat, saya percaya bahawa itu adalah hanya sebahagiannya sahaja...

    ReplyDelete
  4. saya sependapat dengan anak murid saya ltm musli. dan saya memahami perasaan cik melati yang meluat dgn lelaki.

    ReplyDelete
  5. Baik utk saudari mempunyai keupayaan mengekspresikan 'kegeraman' terhadap lelaki. Saya percaya pengalaman yang sudah tentunya datang daripada lelaki membuatkan saudari mempunyai tanggapan begitu. Saranan saya ialah tidak salah saudari punya tanggapan sedemikian rupa. Bagi saya itu adalah sebahagian daripada CARA. Kalau saudari hanya memilih satu-satunya cara begini, option saudari juga terhad utk menilai perbezaan karekter lelaki.

    Saudari boleh beranggapan semua lelaki agak 'melemaskan'dan itu saya akui, cuma saudari perlu menyediakan satu ruang di antara gelora yang penuh geram terhadap lelaki dan emosi lembut wanita agar menempatkan kata-kata ini..

    "setiap lelaki ada POTENSI melakukan 'kejahatan' tapi tidak semuanya gagal dalam mengendalikan akal untuk mengelakkan diri daripada penyimpangan nilai"

    ReplyDelete
  6. Cik melati, bukankah kaum lelaki sebenarnya ada juga yang bukan munyet? misalnya pengomen-pengomen entrimu ini kelihatannya manis-manis belaka nasihat mereka terutama si Little Mike. hehehe...

    ReplyDelete
  7. SANGURU belum menurunkan 'ilmunya'... saya percaya sanubari SANGURU penuh dengan nasihat baik. Kerendahan dirinya itu baru permulaan TANDA bahawa dia lebih daripada sekadar seorang lelaki.. jika tidak masakan ruang rumahnya berseri dengan senyuman bahagia milik sekeping hati kekasihnya yang selalu tabah di sisi SANGURU.

    Jauhari pasti akan mengenal manikam...

    ReplyDelete
  8. L.M, saya kalau dah puas nasihat masih juga mangaras, aku tiup-tiup kasi cairrrr....hehehe. Gurau aaa...melatiduka...

    ReplyDelete
  9. aik... masi juga tiada si ag muslihat ka? panakut dia ni. tinguk saya berani jadi follower. buli ba kan melati, sa kasi kawan ko baini.

    ReplyDelete
  10. haha.. SANGURU... alternatif untuk memanipulasikan sang bayu ka? :)

    ReplyDelete
  11. we are animal by instinct- klu merujuk kpd buku2 ilmiah yg berkaitan dgn Human Behaviour -kadang2 human is being referred to as ANIMAL...

    ReplyDelete